اهمیت و شدت تهدید ویروس جدید Flame
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» و به نقل از راشا تودی، طبق نظر کارشناسان شرکت کاسپرسکی که اولین بار در سال 2010 این ویروس را کشف کردند، فلیم ممکن است قدرت مند ترین ویروس تاریخ به شمار رود.
 
طبق نظر کارشناسان این شرکت، ایران هدف اولیه این ویروس به شمار می رود هر چند برخی کشورهای دیگر منطقه نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته اند و می تواند خطرات بزرگی علیه امنیت سایبری این کشورها مطرح کند.
 
همچنین طبق نظر کارشناسان از شواهد پیداست که کشور خاصی پشت این نوع ویروس قرار دارد و اهداف خاصی را با آن تعقیب می کند هر چند مشخص نمودن آن کشور امر آسانی نیست.
 
به نظر کارشناسان این ویروس که با گستردگی بیشتر در هماهنگی با ویروس استاکس نت بوده و از آنجا که کشور خاصی آن را برنامه ریزی کرده است می تواند آغاز جنگی سایبری علیه برخی کشورها از جمله ایران به شمار رود.
 
خبر انتشار این ویروس در حالی منتشر می شود که مقامات رژیم صهیونیستی تلویحا دست داشتن در آن را جهت اخلال در فعالیت های هسته ای ایران و همچنین کسب اطلاعاتی سری از درون ایران را  تایید کرده اند.

اسرائیل تلویحا گفته که در ساخت و انتشار ویروس فلیم دست داشته است. موشه یعلون معاون نخست وزیر اسرائیل به رادیو ارتش اسرائیل گفت هر کسی که تهدید ایران را تهدیدی جدی تلقی بکند، منطقی است که گامهای مختلفی برای آسیب زدن بر دارد که از جمله چنین کارهایی انجام دهد.
 
ژنرال يعلون در اين مصاحبه بدون آنکه مستقيماً به دخالت يا عدم دخالت اسرائيل در انتشار اين بدافزار به نام Flame يا (شعله آتش) اشاره کند، افزوده بود: «اسرائيل به  عنوان کشوری شناخته می شود که تکنولوژی برتر رايانه ای و غيره در اختيار دارد – و اين توانايی ها، گزينه های متفاوتی را برای اسرائيل امکان پذير می کند».

خبرگزاری آسوشيتدپرس نیز پیشتر اين احتمال را رد نکرد که نفوذ ويروس «شعله آتش»  به کامپيوترهای ايرانی، بخشی از خرابکاری در يک کارزار بين المللی عليه حکومت ايران با پيشآهنگی و رهبری اسرائيل باشد
 
پروفسور بن ييسرائل، رييس برنامه سايبری اسرائيل و از کارشناسان پروژه های موشکی اين کشور سه شنبه در دو مصاحبه با راديوی سراسری اسرائيل و نيز با وبسايت خبری «وای.نت» تأکيد کرد که هدف غايی «شعله»گردآوری اطلاعات از کشورهای هدف بوده است.

مقامات ایران پیشتر اعلام کرده بودند به نظر می رسد رایانه های متعلق به مقامات ارشد این کشور هدف حمله ویروس پیشرفته فلیم قرار گرفته اس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب