تقويت چشم با بازی ويديويی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 پژوهشگران کانادایی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافته‌اند که بازی‌های ویدئویی تک نفره‌ای مثل «نشان افتخار» که در آن کاربران نقش تک تیرانداز‌ها را بازی می‌کنند، می‌توانند باعث تقویت بینایی کاربران شوند. 
یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی به ویژه برای کاربرانی مفید است که از مشکلات چشمی طولانی مدت رنج می‌برند. 
پژوهشگران دانشگاه مک مستر کانادا در پژوهش خود از شش بیمار دارای آب مروارید خواستند در یک دوره یک ماهه در مجموع ۴۰ ساعت از وقت خود را صرف بازی «نشان افتخار» (Medal of Honor) کنند. به اعتقاد پژوهشگران بازی‌هایی از این دست باعث می‌شود کاربران نسبت به اتفاقاتی که بر صفحه دستگاه بازی رخ می‌دهد، سریع‌تر واکنش نشان دهند و اشیا و عناصری را که در جهات مختلف در حال حرکت هستند، به دقت کنترل کنند. این شش بیمار هفته‌ای پنج روز و روزی ۲ ساعت وقت خود را صرف این بازی کرده بودند.
پژوهشگران کانادایی پس از پایان این دوره دریافتند که علایم بهبود بینایی در پنج بیمار به طرز معناداری افزایش یافته است. این بیماران پس از طی این دوره بازی‌درمانی سریع‌تر می‌توانستند چهره اطرافیان خود را تشخیص دهند. این بیماران همچنین می‌توانستند خطوط چاپی ریزتری را بخوانند و جهت اشیای در حال حرکت را نیز بهتر تشخیص دهند. 
سرپرست تیم تحقیقاتی مک مستر در این باره گفته است: این یافته‌ها نشان می‌دهد که سیستم عصبی چشم افراد در دوره بزرگسالی نیز از انعطاف لازم برای شکل پذیری برخوردار است و عقیده ما بر این است که این موضوع درباره هر گونه مشکل چشمی دیگر نیز صدق می‌کند. پژوهشگران کانادایی از یافته‌های خود آنقدر ذوق زده شده‌اند که تصمیم گرفته‌اند برای مقاصد درمانی مجموعه‌ای بازی‌های غیرخشونت آمیز را طراحی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب