ارائه پهنای باند 20 مگابیت با آمدن اپراتور چهارم
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

* پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه با راه‌اندازی اپراتور چهارم

تقی پور در پاسخ به این سوال که وعده پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه چه شد، گفت: ارائه پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه نیز در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد؛ اما مشکل این بوده که در حرف‌های گذشته، صراحت به زمان نداشتیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه به طور قطع، نیازمند شبکه دسترسی فیبرنوری است که این شبکه را نیز قصد داریم به صورت اپراتور چهارم و یک شبکه مستقل اجرا کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مقدمات این اپراتور نیز آماده شده است؛ کارهای طراحی کلی و مفهومی انجام شده و پروانه اپراتور در حال آماده‌سازی است که به محض اینکه پروانه آماده شود، عملیات اجرایی می‌تواند آغاز شود.

* پیش بینی حداقل 5 میلیون مشترک اپراتور چهارم در 5 سال آینده

تقی پور در پاسخ به این سوال که "بعد از صدور پروانه، فیبرکشی‌ها آغاز خواهد شد، گفت: هم‌اکنون حدود 130 هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور داریم و بخش عمده‌ای از فیبر مورد نیاز در اپراتور چهارم، هم‌اکنون موجود است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در حال حاضر فیبرنوری به در منازل و کسب و کار نرفته اما تلاش می‌کنیم که در شبکه اپراتور چهارم، از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
وی افزود: تصور می‌کنم که اگر این کار کلید بخورد، ظرف مدت کوتاهی اپراتور شبکه دسترسی فیبرنوری، بتواند مشترک بپذیرد.
تقی پور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که ظرف 5 سال برنامه پنجم این اپراتور، حداقل 5 میلیون مشترک داشته باشد که احتساب زمان‌بندی از زمان اعطای پروانه آغاز خواهد شد.

* اپراتور چهارم در سال نخست پروانه، تعهدی ندارد

تقی پور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه" چه زمان‌بندی ای برای اعطای پروانه دارید، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای سال جاری، پروانه را صادر کنیم و 18 ماه بعد نیز اپراتور باید فازهای آزمایشی را پشت سر گذاشته باشد و باید مشترکان این اپراتور، به حد قابل توجه رسیده باشند که تمام این موارد، به صورت ریز دارای زمان‌بندی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این اپراتور در سال نخست، تعهد خاصی ندارد؛ اما از سال دوم به بعد تعهدات پروانه آغاز می‌شود.

* وزارت ارتباطات، اختیاری در اعمال فیلترینگ ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که چرا فیلترینگ را سطح‌بندی نمی‌کنید، اظهار داشت: موضوع فیلترینگ ربطی به وزارت ارتباطات و فناوری ندارد و وزارت‌خانه نقشی در سیاست‌گذاری فیلترینگ ندارد.
تقی‌پور خاطر نشان کرد: قانونی به نام مصادیق محتوای مجرمانه در کشور وجود دارد که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول اعمال این قانون است.
وی ادامه داد: به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مسئول شبکه، اعلام می‌شود این آدرس‌ها مشمول جرایم رایانه‌ای است و نباید امکان دسترسی به این آدرس ها وجود داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنابر این وزارت ارتباطات، اختیاری در اعمال تغییرات در نحوه فیلترینگ ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب